Varför leasa med Arval?

Varför leasa med Arval?
Våra åtaganden
Vi rekommenderar
Vi rekommenderar

Vi ger dig råd om vilken bilpolicy som bäst passar ditt företags behov.

Bild
Vi förvaltar
Vi förvaltar

Vi förvaltar administrationen av dina fordon.

Bild
Vi rapporterar
Vi rapporterar

Vi förser dig med alla uppgifter du behöver, då blir beslutet enkelt.

Bild
Vi lovar
Vi lovar

Vi håller vad vi lovar.

Bild
Med Arval blir billeasing personlig

Vårt fokus är att lära känna dig och din verksamhet. Många människor betraktar leasing som en B2B-tjänst, men vi menar att vi bygger personliga relationer: det är det vi menar när vi säger att vi gör billeasing personlig.

En kontakt som känner ditt företag väl


Din Account Manager ansvarar för den dagliga samordningen av din vagnpark och kommer att vara den fasta kontaktpersonen för dig. Oavsett vad ärendet gäller - kanske att förhandla fram de bästa lokala avtalen eller att administrera service och reparationer - kan du lita på att frågan hanteras av en expert med stor kunskap om din verksamhet.

Ett kundteam säkerställer effektiv hantering av din vagnpark

Vårt kundteam sätter alltid dina intressen främst. Din utsedda Account Manager är den centrala personen som du och din organisation har regelbunden kontakt med. Denne har i sin tur ett nära samarbete med ett kunnigt Account Team som ordnar med inköp och leverans av bilar och mera.

Med vår unika struktur ser vi till att vi alltid är närmare våra kunder än våra konkurrenter. Hos oss får du alla fördelar förknippade med en global organisation, samtidigt som du alltid har kontakt med ditt egna lokala kontor på Arval. Det är så vi ser till så att våra relationer aldrig förlorar den personliga touchen.



DIGITAL SERVICES

Arval Smart Experience: a unique digital experience for your fleet

*Dessa tjänster kommer under 2016.

På Arval, vet vi att du behöver enkel tillgång till dina KPI:er. Därför har vi skapat Arval Smart Experience, som samlar all information om din vagnpark på en säker plattform - och gör den tillgänglig med ett enda klick.

 

ARVAL CONNECT

Vi sätter dig i kontakt med din vagnpark

Array

Med Arval Connect får du överblick över din vagnpark med bara några klick. Med det här programmet får du tillgång till allt du behöver veta via en enda portal, oavsett om du använder den på en läsplatta, i mobilen eller på en stationär dator. Bland annat:

  • Inkorg med alla meddelanden från Arval
  • Dokumentarkiv, inklusive fakturor, betalningar och allt annat du kan tänkas behöva
  • Möjlighet att söka på förarnamn och registreringsskyltar

Med Arval Connect kan du:

  • Enkelt komma i kontakt med din Account Manager
  • Hålla dig uppdaterad med de senaste nyheterna från bilindustrin
  • Få tillgång till videorecensioner av dina bilar
  • Få vägbeskrivning till serviceverkstäder
ARVAL FLEET VIEW

Hela din vagnpark med ett enda klick

Array

Med Arval Fleet View håller du reda på information om hela vagnparken. Med data från varje användare på vägen kan du enkelt justera dina övergripande strategier.

Med Arval Fleet View kan du övervaka:

  • Strategiska nyckeltal
  • Vagnparkens verksamhet och resultat
  • Finansiell översikt
  • Förarens nöjdhet och användning
  • Bränsleförbrukning, bränslekostnader och försäkringar
  • Resors varaktighet och körsträckor
  • CO2-utsläpp
  • Översikt över driftskostnader
  • Se vilka förare kör lämpligt och mindre lämpligt
ARVAL MOBILE+

Dina förare har världen inom räckhåll

Array

Arval Mobile+ förser dina förare med de uppgifter de behöver.

Arval Mobile+ tillåter dina förare att:

  • Alltid komma åt viktiga dokument - från registreringsbevis till körkort
  • Komma i kontakt med Arvals nätverk av leverantörer
  • Snabbt och enkelt hantera bilens underhåll
  • Kontrollera om de kör lämpligt
  • Hitta all avtalsinformation
ARVAL DRIVE CHALLENGE

Hur presterar dina förare?

Array

Denna app förbättrar dina förares körprestationer. Hastighet, acceleration, och inbromsningar registreras på förarens telefon, och belyser förbättringsområden. Eftersom vi vet att förarnas körprestation är viktigt för dig, har vi gjort det till en prioritet.

Med Arval Drive Challenge kan dina förare:

  • Mäta sina resultat för varje körsträcka
  • Få belöningar
  • Dela sina framsteg på sociala medier
  • Öka medvetenheten om sin körstil
  • Följa hur de mäter sig mot andra förare i poängtavlor

Arval Drive Challenge är ett spel som hjälper dig att mäta dina förares körstil medan de har chans att vinna en rad priser. Appen ger förarna godkänt eller icke-godkänt beroende på hur de kör. Ju fler godkända körsträckor - desto fler poäng.

Dela med dig på sociala medier

Du och dina förare kan följa oss på sociala medier och delta i diskussionen på våra många nätverk.

Vill du ha tips från bilbranschen på Twitter (visste du att det är olagligt att köra en smutsig bil i Ryssland?), eller diskutera vilket bilmodell som har den bästa fyrhjulsdriften på Facebook? Vi vill veta vad du gillar – och vad du inte gillar. Genom att följa Arval på sociala medier, som till exempel LinkedIn, möter du likasinnade som också är intresserade av nyheter från bilindustrin. Vi vill höra ifrån dig, oavsett om du ser en video på YouTube där branschexperter diskuterar viktiga och aktuella frågor, eller gillar ett foto på den senaste Audi A4.

Mer information om Arval Sveriges närvaro på sociala medier kommer snart.

Service Level Agreement: vårt uppdrag är att göra dig nöjd
Det är viktigt för oss att du är nöjd. Därför garanterar vi att våra tjänster är anpassade till dina behov, och genomför regelbundna kundundersökningar för att säkerställa att vi håller vad vi lovar.

Vårt Service Level Agreement, innebär att vi reglerar garantier och servicenivåer i ett avtal. Vi vet att nöjda kunder är våra bästa ambassadörer, och vi anstränger oss alltid lite extra för att se till att du är nöjd.
 

  • Vi dokumenterar tydligt arbetsflöden och servicenivåer, så att du vet vad du kan förvänta dig av oss
  • Vi genomför regelbundna kundundersökningar för att mäta om du är nöjd med vår prestation
  • Alla uttryck för missnöje, oavsett anledning, hanteras enligt våra rutiner för klagomål
  • Vårt åtagande innebär att du alltid får vad vi har kommit överens om