JAG BEHÖVER JÄMFÖRA

Arval Smart Experience: unik digital upplevelse.

Vi ansluter dig till din vagnpark dygnet runt

På Arval förstår vi att för att du ska kunna vara konkurrenskraftig, behöver du alltid enkel tillgång till dina nyckeltal. Därför har vi skapat Arval Smart Experience, som samlar all information om din flotta i en enda säker app eller webbprogram. Arval Smart Experience garanterar att all information som du och dina förare behöver alltid finns bara ett par klick bort.

 

ARVAL CONNECT

Vi ansluter dig till din värld

Med Arval Connect får du snabb översikt över din vagnpark. Med den här tjänsten får du tillgång till allt du behöver veta via en enda portal, oavsett om du använder den på en läsplatta, i mobilen eller på en stationär dator. I Arval Connect får du en inkorg med alla meddelanden från Arval tillsammans med ett dokumentarkiv som inkluderar fakturor, betalningar och allt annat du kan tänkas behöva. Du kan även göra sökningar på förare eller registreringsskyltar.

Med Arval Connect kommer du:

  • Att vara i direkt kontakt med din kontaktperson
  • Hålla dig uppdaterad med de senaste nyheterna från bilindustrin
  • Få en överblick över alla dina viktigaste nyckeltal
  • Få tillgång till videorecensioner av bilarna i din vagnpark
  • Få vägbeskrivningar till serviceställen och verkstäder
ARVAL FLEET VIEW

Hela din vagnpark med ett enda klick

Med Arval Fleet View håller du reda på viktig information om hela din vagnpark. Med denna överskådliga information som grund, kan du enkelt justera dina övergripande strategier.

 

Med Arval Fleet View kan du övervaka:

 

  • Strategiska nyckeltal
  • Vagnparkens verksamhet och resultat
  • Finansiell översikt
  • Förarnas nöjdhet och användning
  • Bränsleförbrukning, bränslekostnader och försäkringar
  • Resors varaktighet, körsträckor
  • CO2-utsläpp
  • Översikt över driftskostnader
  • Följa vilka förare kör lämpligt och mindre lämpligt
ARVAL MOBILE+

Dina förare har världen inom räckhåll

Arval Mobile + förser dina förare med alla uppgifter de behöver.

 

Arval Mobile + hjälper dina förare att:

  • Alltid ha viktiga dokument nära till hands, ex. registreringsbevis och körkort
  • Komma i kontakt med Arvals leverantörsnätverk
  • Snabbt och enkelt hantera bilens underhåll
  • Kontrollera sin körstil
  • Hitta all viktig kontaktinformation
ARVAL DRIVE CHALLENGE

Hur presterar dina förare?

Denna app förbättrar dina förares körprestationer. Hastighet, acceleration, och inbromsningar registreras på förarens telefon, och belyser förbättringsområden. Eftersom vi vet att dina förares körprestationer är viktiga för dig, har vi gjort det till en prioritet.

 

Med Arval Drive Challenge kan dina förare:

  • Mäta sina resultat för varje körsträcka
  • Få belöningar
  • Dela sina framsteg på sociala medier
  • Öka medvetenheten om sin körteknik
  • Se hur de mäter sig mot andra förare i poängtavlor

Arval Drive Challenge är ett allvarligt men roligt spel som hjälper dig att mäta dina förares prestationer och även ger dem en chans att vinna en rad priser. Appen ger förarna godkänt eller icke-godkänt beroende på hur de kör. Ju fler godkända körsträckor - desto fler poäng.

Dela med dig på sociala medier

Du och dina förare kan följa oss på sociala medier och delta i diskussionen på våra många nätverk.

Vill du ha tips från bilbranschen på Twitter (visste du att det är olagligt att köra en smutsig bil i Ryssland?), eller diskutera vilket bilmodell som har den bästa fyrhjulsdriften på Facebook? Vi vill veta vad du gillar – och vad du inte gillar. Genom att följa Arval på sociala medier, som till exempel LinkedIn, möter du likasinnade som också är intresserade av nyheter från bilindustrin. Vi vill höra ifrån dig, oavsett om du ser en video på YouTube där branschexperter diskuterar viktiga och aktuella frågor, eller gillar ett foto på den senaste Audi A4.

Social page link

Service Level Agreement: vårt uppdrag är att göra dig nöjd
Det är viktigt för oss att du är nöjd. Därför garanterar vi att våra tjänster är anpassade till dina behov, och genomför regelbundna kundundersökningar för att säkerställa att vi håller vad vi lovar.

Vårt Service Level Agreement, innebär att vi reglerar garantier och servicenivåer i ett avtal. Vi vet att nöjda kunder är våra bästa ambassadörer, och vi anstränger oss alltid lite extra för att se till att du är nöjd.
 

  • Vi dokumenterar tydligt arbetsflöden och servicenivåer, så att du vet vad du kan förvänta dig av oss
  • Vi genomför regelbundna kundundersökningar för att mäta om du är nöjd med vår prestation
  • Alla uttryck för missnöje, oavsett anledning, hanteras enligt våra rutiner för klagomål
  • Vårt åtagande innebär att du alltid får vad vi har kommit överens om
Ett klagomål är en möjlighet till förbättring

Vi betraktar varje klagomål som en möjlighet att bli bättre på vad vi gör och hur vi gör det.

För oss betyder ett klagomål att vi inte har levt upp till dina förväntningar. Det ser vi som en möjlighet att bli ännu bättre. Därför vill vi ha en öppen dialog med dig och rapporterar klagomål som en del av vår KPI till dig. Om en användare är missnöjd, registrerar vi klagomålet och besvarar det inom 24 timmar. Vårt mål är att lösa problemet senast inom tre till fem dagar, beroende på i vilket land klagomålet sker.

 

Men för oss slutar det inte där. Vi följer regelbundet trender för att se var vi kan förbättra oss på alla nivåer och dina kommentarer är mycket viktiga för att vi ska kunna utvärdera och anpassa våra arbetsflöden. Det är först när du är nöjd och arbetsflödet har förbättrats, som vi betraktar ärendet som avslutat.