Varför leasa med Arval?

Varför leasa med Arval?
Outsourca era internationella tjänstebilar via One Arval

Att outsourca hanteringen av ditt företags vagnpark är ett utmärkt sätt att spara tid och pengar - och Arval kan få det att hända med vårt One Arval-koncept: Samma hantering och tjänster i alla 26 Arval länder.

Vi tar fram den tjänstbilspolicy som passar bäst utifrån dina förutsättningar. Vi hanterar dina bilar och förser dig med aktuell information om hela internationella bilflottan. Vi står i regelbunden kontakt med dig och dina förare. Vi hanterar alla uttryck för missnöje som ett klagomål och vi står bakom vårt motto: Vi bryr oss om bilar. Vi bryr oss om dig - både i Sverige och internationellt.

Vi rekommenderar
Vi rekommenderar

Vi ger dig råd om hur du får en bilpolicy som bäst passar ditt företags behov.

Bild
Vi förvaltar
Vi förvaltar

Vi förvaltar administrationen av dina fordon

Bild
Vi rapporterar
Vi rapporterar

Vi förser dig med alla uppgifter du behöver, då blir beslutet enkelt.

Bild
Vi lovar
Vi lovar

Vi håller vad vi lovar

Bild
Med Arval blir billeasing personlig
Vårt fokus är att lära känna dig och din verksamhet. Många människor betraktar leasing som en B2B-tjänst, men vi menar att vi bygger personliga relationer: det är det vi menar när vi säger att vi gör billeasing personlig.

Din Account Manager ansvarar för den dagliga samordningen av din vagnpark och kommer att vara den fasta kontaktpersonen för dig och dina förare. Oavsett vad ärendet gäller - kanske att förhandla fram de bästa lokala avtalen eller att administrera service och reparationer - kan du lita på att frågan hanteras av en expert med stor kunskap om din verksamhet. För varje ärende hittar din Account Manger den bästa lösningen.

IBO: Samma praxis i 26 länder

IBO (International Business Office) är vårt internationella team som jobbar för dina uppfylla dina behov som appliceras internationellt där ditt företag är verksamt Vi erbjuder kostnadskontroll och ett totalt åtagande att leva upp till ditt företags behov och mål på en internationell nivå.

Vi gör det enkelt att hantera vagnparken över nationsgränserna. Vi finns i 26 länder, så oavsett i vilka länder ditt företag är verksamt, kan du lita på oss.

Alla strategiska och taktiska frågor kommer din internationella kontaktperson regelbundet att följa upp tillsammans med dig. Dennes uppgift är att bidra till att definiera din tjänstebilspolicy och förbättra din kostnadskontroll.

En kontaktperson som känner ditt företag väl

Din Account Manager ansvarar för den dagliga samordningen av din vagnpark och kommer att vara den fasta kontaktpersonen för dig och dina förare. Oavsett vad ärendet gäller - kanske att förhandla fram de bästa lokala avtalen eller att administrera service och reparationer - kan du lita på att frågan hanteras av en expert med stor kunskap om din verksamhet och som har ett nära samarbete med dig och dina förare.

Ett kundteam säkerställer effektiv hantering av din vagnpark

Vårt kundteam sätter alltid dina intressen främst. Din utsedda Account Manager är den centrala personen som du och din organisation har regelbunden kontakt med. Denne har i sin tur ett nära samarbete med ett kunnigt kundteam som ordnar med inköp och leverans av bilar, bokar tider för reparationer och så vidare.

Arval Analytics: ett verktyg för att fatta rätt affärsbeslut på internationell nivå
Arval Analytics ger dig verktygen för att ta smartare, snabbare och effektivare beslut än dina konkurrenter, och ser till att ditt företag är den framgångsrika verksamhet som du vill att det ska vara.


*Dessa tjänster kommer under 2016.

Vi vet hur viktigt det är att du alltid har tillgång till aktuell information om din vagnpark. Därför har vi skapat Arval Analytics, som ger dig denna information dygnet runt. Och med 2 miljoner fordon över hela världen, kan vi erbjuda en tjänst som är verkligt internationell.

Vi samlar in data från 26 länder (och från 14 partnerländer), så att du kan enkelt få en överblick över hela vagnparken. Med vår programvara kan du följa din vagnpark på olika sätt. Vi ger dig med tydliga grafer, diagram och tabeller som sammanfattar uppgifterna om vagnparken, så att du enkelt kan hitta all information du behöver. På ett användarvänligt och överskådligt sätt visas alla dina KPI:er (Key Performance Indicators) såsom din vagnparks kostnader, totala körsträcka, bränsleförbrukning och dina uppsatta för CO2-mål.

Vi tillhandahåller också en simulator för att kartlägga hur en viss förändring påverkar ditt företag (t.ex. vilka bilar du använder). Vi hjälper inte bara till att spara kostnader - vi hjälper dig också att spara på det du har minst av: tid.

Med våra tjänster kan du:

Följa din vagnparks Key Performance Indicators (KPI), inklusive:

  • Fördelningen av dina tjänstebilar efter bilmärken
  • Vagnparkens aktivitet och prestanda
  • Ekonomisk översikt
  • Förarnas nöjdhet och kapacitet
  • Bränsleförbrukning, bränslekostnader och försäkringar
  • Transporttider och körsträckor
  • Spåra CO2-utsläpp under de senaste tre åren
  • Följa marknadstrender och jämföra olika länder
  • Granska Total Cost of Ownership (TCO)

Benchmarking modul

Vill du jämföra din vagnpark med andra runt om i världen? Med vår jämförelsemodul, kan du jämföra din vagnparks KPI:er med andra internationella Arval-kunder. Från CO2-utsläpp till vilka biltillverkare ni använder. Vi kan hålla dig uppdaterad med fakta om dina bilar var de än befinner sig.

Modul för marknadstrender

Vår modul för marknadstrender håller dig à jour med den senaste utvecklingen inom fordonsindustrin. Här hittar du de populäraste bilmodellerna över hela världen, bränslekostnader och mycket mer.

vårt uppdrag är att göra dig nöjd

Det är viktigt för oss att du är nöjd. Därför garanterar vi att våra tjänster är anpassade till dina behov, och genomför regelbundna kundundersökningar för att säkerställa att vi håller vad vi lovar.

Vårt Service Level Agreement, innebär att vi reglerar garantier och servicenivåer i ett avtal. Vi vet att nöjda kunder är våra bästa ambassadörer, och vi anstränger oss alltid lite extra för att se till att du är nöjd.
 

  • Vi dokumenterar tydligt arbetsflöden och servicenivåer, så att du vet vad du kan förvänta dig av oss
  • Vi genomför regelbundna kundundersökningar för att mäta om du är nöjd med vår prestation
  • Alla uttryck för missnöje, oavsett anledning, hanteras enligt våra rutiner för klagomål
  • Vårt åtagande innebär att du alltid får vad vi har kommit överens om

 



Ett klagomål är en möjlighet till förbättring

Vi betraktar varje klagomål som en möjlighet att bli bättre på vad vi gör och hur vi gör det.

För oss betyder ett klagomål att vi inte har levt upp till dina förväntningar. Det ser vi som en möjlighet att bli ännu bättre. Därför vill vi ha en öppen dialog med dig och rapporterar klagomål som en del av vår KPI till dig. Om en användare är missnöjd, registrerar vi klagomålet och besvarar det inom 24 timmar. Vårt mål är att lösa problemet senast inom tre till fem dagar, beroende på i vilket land klagomålet sker.
 

Men för oss slutar det inte där. Vi följer regelbundet trender för att se var vi kan förbättra oss på alla nivåer och dina kommentarer är mycket viktiga för att vi ska kunna utvärdera och anpassa våra arbetsflöden. Det är först när du är nöjd och arbetsflödet har förbättrats, som vi betraktar ärendet som avslutat.